Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp
Share on email
מנכ"ל 'ימות המשיח'

דומה שהיום אין מי שלא מכיר את 'ימות המשיח פתרונות תקשורת', חברת תקשורת מערכות IVR המעניקה שירות למאות אלפים במגזר החרדי ומחוצה לו עם פתרונות תקשורת המחברים עולמות בין קידמת ההייטק הישראלי והמוח היהודי לבין שמירת הצביון החרדי בהקפדה על שמירת המסגרת בגבולות החשיפה למדיה המתאפשרים לציבור שומרי התורה.

אבל סביר להניח כי רק אלפים בודדים מהמגזר החרדים יודעים בבירור כי מי שעומד מאחורי המפעל האדיר הזה שמעביר בשידור ישיר אירועים כה רבים, מתעד שיחות של משפיעים ומעורר לבבות לאביהם שבשבמים – הוא יוסף יצחק לנצ'נר (32) סמנכ"ל החברה.

יוספי, הוא בנו של ר' יעקב לנצ'נר מנכ"ל החברה, שהתחיל בעצמו לתכנת את המערכת הראשונה שהייתה למותג בציבור החב"די לפני מעל 20 שנה ("נחייג ונשמע" – שהעבירה שיעורים ושידור חי לישראל מבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש בניו יורק ושירתה את אלפי חסידי חב"ד שיכלו להיות מחוברים מישראל און ליין לדברי קודשו של הרבי ולהאזנה לארכיון התוועדויות ודברי חסידות) ועד כה מוכרת לאלפים המקבלים דרכה תזכורת 'ספירת העומר'.

עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות החליטו בחברה לנצל את הידע הרב והיכולות הטכנולוגיות שנצברו במהלך השנים וכך הוקמה חברת 'ימות המשיח'. כיום, החברה היא המובילה בתחום פיתוחי התוכנה המתקדמים והמשוכללים ביותר בתחום מערכות התוכן הטלפוניות, כאשר יחד עם צוות מתכנתים ושירות טכני מקצועי, היא מספקת מגוון רחב של שירותי תקשורת מתקדמים, לעשרות אלפי לקוחות פרטיים, מוסדות, עסקים, עמותות, ארגוני חסד והצלה, עיריות ורשויות מקומיות בישראל.

בניית ופיתוח המערכות נעשו ע"י צוות מפתחים חרדים תוך הקפדה על יכולות טכניות מתקדמות לצד הקפדה על כללי ההלכה ובהדרכת רבנים מורי הוראה יראי שמים.

עשרות ארגוני הצלה וחסד משתמשים במערכות אלו, על מנת להעביר מידע מידי בהודעות קוליות, לאלפי מתנדבים הפרוסים ברחבי הארץ, בהקלטה מהירה; בתי ספר ומשרדי פרסום, מקימים מערכות לחידונים ומשחקי טריוויה רבי משתתפים; ובין המשתמשים הרבים בחברת 'ימות המשיח', ישנם מרכזים קהילתיים ועיריות, חברות השכרת רכב וכלי תחבורה קלים, מרכזים רפואיים, מרפאות ובתי רפואה, מוסדות חינוך, ישיבות וכוללים.

וזה המקום להבהיר: אם בציבור הכללי מקובל להקים אתרי אינטרנט ושירות עבור כל חברה, עמותה או עסק, במגזר החרדי, חייבים לפתח מערכות זהות אך נגישות. הסיבה לכך היא, שהציבור החרדי ברובו אינו מחזיק ברשת אינטרנטית והדרך היחידה בה הוא מתקשר היא באמצעות חיוג טלפוני. 

כך לדוגמה, הורה חרדי שרוצה לקנות כרטיסים לאירועים ומופעים, או שרוצה לרשום את ילדו לקייטנות או צהרונים ואינו יכול להיכנס לאתרי האינטרנט השונים המאפשרים זאת, עושה זאת באמצעות הטלפון – ובלבד שמערכת הרישום התחברה ל'ימות המשיח', המאפשרת לבצע את רישום או הרכישה באופן אוטומטי, על ידי בחירת מקומות ותשלום מידי בכרטיס אשראי, באמצעות לחצני הטלפון הכשר או הביתי.

עסקים רבים ומפתחי אפליקציות שרוצים להנגיש את מערכותיהם לציבור החרדי מבצעים את אותן פעולות והתאמות כבר בשלבי הפיתוח הראשוניים שלהם, ומוודאים מראש כי החיבור הטכני למערכות IVR טלפוניות יתאפשר וכך הם מבצעים ממשק למערכת 'ימות המשיח' כשלקוחותיהם החרדיים נהנים מחיבור אפשרי לכל צורך.

כל אחד יכול, בכל שעה משעות היום, לפתוח קו לצרכיו המשפחתיים או העסקיים ולהגדיר את סוגי השלוחות לבחירתו, לפי הצורך האישי, באמצעות אתר הממשק הטכני, או בחיוג לקו בשלוחת ניהול הקו. החידוש הוא, שרוב ההגדרות ניתנות לתפעול אישי ללא צורך בהתערבות הצוות הטכני ובחינם.

לא פלא שמערכת 'ימות המשיח' משרתת מעל 240,000 איש שונים, שעוברים דרכה בתעבורה החודשית, במגוון המערכות, ובשנה – קרוב למיליון איש שונים, ובחברה הצהירו כי הם ממשיכים לפתח עוד ועוד פרויקטים ייחודיים וחדשניים שיהיו לתועלת ולנוחות הציבור החרדי.

במה עסקת לראשונה בחייך?

"עוזר טבח בישיבה. אספתי שקל לשקל שהצטברו לסכום בסיסי שאפשר לרכוש את השרתים הראשונים של חברת ימות המשיח".

היכן אתה צופה שתהיה בגיל 50?

" סמנכ"ל 'ימות המשיח', כאשר הפעילות מתרחבת לתחומים רבים ונוספים".

השדרה